האופניים הם אחת ההמצאות הפופולריות ביותר בכל הזמנים, והיא מהווה חלק מרכזי מאורח החיים שלנו כבר למעלה מ-160 שנה. לפני האופניים, אנשים נסעו ברגל או על סוסים. בשנת 1818, הברון הגרמני קארל פון דרייס המציא את ה-Laufmaschine (בגרמנית "מכונת ריצה") כדי לעזור לו לנוע מהר יותר על רכושו. מאוחר יותר בשנת 1867, הצרפתים פייר מישו וארנסט מישו המציאו מכונה מונעת דוושה שהם כינו וולוציפדה (שפירושה "רגל מהירה"). אלו היו האופניים הדו-גלגליים הראשונים עם דוושות. לוולוסיפדה היו פגמים עיצוביים רבים שהובילו בסופו של דבר לפטירתו; עם זאת, האיטרציה הבאה הייתה הרבה יותר טובה. בשנת 1885, ג'יימס סטארלי יצר אופניים בסגנון "רגיל", המבשר של אופני מסגרת היהלומים המסורתיים של ימינו. אופניים אלה כללו מסגרות גלגלים גבוהים וצינורות פלדה שהפכו אותם לקלים יותר מאופניים אחרים באותה תקופה.

האופניים הראשונים הופיעו בגרמניה ובצרפת כבר בשנת 1817. המצאת האופניים הובילה למהפכה טכנולוגית שהשפיעה על עולמנו באינספור דרכים, גם ברורות וגם לא כל כך ברורות. מההתחלה, ממציאי האופניים ניסו למצוא דרכים להפוך אותם ליעילים יותר וקלים יותר לשימוש. האופניים בעלי הגלגל הגבוה הומצאו בשנת 1869. היה להם גלגל קדמי גדול עם גלגל אחורי קטן יותר שהותקן על ציר בין שני גלגלי שיניים. הבעיה עם העיצוב הזה היא שלאדם היה קשה לעלות על האופניים מבלי לרדת מהם קודם. בשנת 1885, ג'יימס סטארלי יצר אופניים בסגנון רגיל, המבשר של אופני מסגרת היהלומים המסורתיים של ימינו. אופניים אלה כללו מסגרות גלגלים גבוהים וצינורות פלדה שהפכו אותם לקלים יותר מאופניים אחרים באותה תקופה. אופני הבטיחות המוכרים לנו היום עשו את צעדיהם הראשונים באנגליה בשנת 1885 כאשר ג'ון קמפ סטארלי וויליאם סאטון ייצרו את אופני הרובר שלהם עם גלגלים אחוריים מונעי שרשרת וצמיגים פניאומטיים (שלימים נודעו כ"צמיגים פניאומטיים"). בשנת 1888, האמבר גם הציג עיצוב בטוח יותר שנקרא אופני "בטיחות", שהביא לפציעות נמוכות יותר לרוכבי אופניים במהלך תאונות בגלל שיווי משקל משופר מיציבות מוגברת משני גלגלים שווים בגודלם המפוזרים על פני כל צד של האופניים.

מדוע הפכו האופניים לפופולריים?

אחת הסיבות החשובות ביותר לכך שהאופניים הפכו לפופולריים כל כך היא כי מדובר בהמצאה חדשה. האופניים לא היו קיימים לפני 1817, כך שרוב האנשים מעולם לא ראו אחד לפני כן. זו הייתה צורת תחבורה חדשה שאפשרה לאנשים להתנייד מהר ורחוק יותר ממה שהם יכולים בהליכה. בשנת 1890, לפחות אחד מכל חמישה תושבי ארה"ב היה בעל אופניים. זה נבע בעיקר מכלכלה; המחירים לאופניים ירדו באופן דרסטי במהלך השנים ככל ששיטות הייצור השתפרו, מה שהפך אותם לזולים יותר לאנשים שלא יכלו להרשות לעצמם בעבר.

סיבה נוספת לכך שאופניים הפכו לפופולריים כל כך היא משום שהם היו מעשיים בערים ובעיירות שבהן הכבישים נסתמו בזבל סוסים ופסולת אחרת של בעלי חיים על הכביש. האופניים היו אמצעי תחבורה נקי שאפשר לאנשים לנסוע מרחקים גדולים יותר מבלי לעצור לסוסים או להמתין לחשמליות או אוטובוסים. וברגע שכבישים סלולים הפכו נפוצים יותר, רכיבה על אופניים הפכה לפופולרית עוד יותר מכיוון שלא היו חריצים או חורים באדמה מהבנייה שהתמלאה בלכלוך ופסולת.

מה הופך אופניים לטובים?

יש הרבה תכונות שהופכות אופניים לטובים. ראשית, אופניים טובים הם קלים, מה שמקל על נשיאה והובלה בעת הצורך. מסגרת קלת משקל פירושה גם שימוש בפחות אנרגיה כאשר האופניים בתנועה. יש לו גם מבנה פלדה או אלומיניום בניגוד לסיבי פחמן או חומרים מרוכבים אחרים. פלדה ואלומיניום הם חומר עמיד שיכול לעמוד יותר בהתעללות מחומרים אחרים, מה שיגרום לאופניים להחזיק מעמד זמן רב יותר. איכויות נוספות כוללות מראה יעיל ובלמים איכותיים לעצירות מהירות.

הצמיג הפנאומטי

בשנת 1887, ג'ון בויד דנלופ, וטרינר סקוטי המתגורר בבלפסט, רשם פטנט על הצמיג הפנאומטי. הוא עיצב את האופניים שלו כאמצעי להתנייד בזמן שעבד בכפר. הצמיג הפנאומטי עזר לאופניים לנסוע מהר יותר ונתן לרוכבים יותר שליטה על האופניים.

האופניים הם אחת ההמצאות הפופולריות ביותר בכל הזמנים. לפני האופניים, אנשים נסעו ברגל או על סוסים. בשנת 1818, הברון הגרמני קארל פון דרייס המציא את ה-Laufmaschine (בגרמנית "מכונת ריצה") כדי לעזור לו לנוע מהר יותר על רכושו. מאוחר יותר בשנת 1867, הצרפתים פייר מישו וארנסט מישו המציאו מכונה מונעת דוושה שהם כינו וולוציפדה (שפירושה "רגל מהירה"). אלו היו האופניים הדו-גלגליים הראשונים עם דוושות. לוולוסיפדה היו פגמים עיצוביים רבים שהובילו בסופו של דבר לפטירתו; עם זאת, האיטרציה הבאה הייתה הרבה יותר טובה: היו לו הילוכים והשתמשו בלחץ אוויר לצמיגים - מה שהופך אותו קל יותר לרכיבה מדגמים קודמים ונוחה יותר מהליכה. בשנת 1885, ג'יימס סטארלי יצר אופניים בסגנון "רגילים" אשר נודעו כאופני מסגרת היהלומים המסורתיים של ימינו. אופניים אלה כללו מסגרות גלגלים גבוהים וצינורות פלדה שהפכו אותם לקלים יותר מאופניים אחרים באותה תקופה.

המצאת הצמיג הפנאומטית של ג'ון בויד דאנלופ בשנת 1887 באמת עזרה לאופניים לנסוע מהר יותר ונתנה לרוכבים יותר שליטה על האופניים שלהם.