סטירלינג מוס

סטירלינג מוס הוא נהג מרוצים בריטי בדימוס, שבשנת 1955 הפך לנהג הראשון שזוכה בשלושה תארי אליפות עולם בפורמולה 1. הוא זכה לכינוי "שועל הכסף" על שיערו הלבן והמיוחד.

בשנת 1956 הוא זכה בגביע הזהב הבינלאומי באולטון פארק בנהיגה במרצדס בנץ W196 R F1. בשנה שלאחר מכן, הוא הפך לנהג היחיד אי פעם שזכה בכתר המשולש של הספורט המוטורי - 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500 ואליפות העולם בפורמולה 1 - תוך שנה אחת, הישג שלא הושווה מאז. בשנת 1957, הוא התרסק בעץ במהלך מירוץ בגודווד וסבל מפציעות ראש מסכנות חיים. ניצחונו האחרון היה ב-1961, אז ניצח לבדו בלה-מאן; נהיגה משותפת עם דן גורני לאחר מכן. הוא פרש ממרוצי מכוניות לאחר שהתנגש בכבדות בבנק בברנדס האטץ' ב-1962 לאחר קריירה ארוכה ומוצלחת שהניבה יותר מ-1,100 ניצחונות מ-2,500 התחלות במשך כמעט 30 שנה.

חיים מוקדמים וקריירה

מוס נולד בלונדון, לאלפרד מוס, רופא שיניים ממוצא יהודי מהאיסט אנד של לונדון. בשנות ה-30 מוס ריצה אופנועים וניצחה הן במרוצי האופנוע הבכיר והן במרוצי ה-TT בכירים באי מאן TT ב-1937 כל אחד. לאחר מכן הוא הפנה את תשומת לבו לארבעה גלגלים ולא לשניים, נהג ב-ERA מוגדש עבור הצוות של לסלי ג'ונסון, שהייתה לו אלפא רומיאו לא תחרותית כמתמודדת היחידה שלה. ה-ERA הייתה מכונית בעלת מנוע קדמי עם התנהגות מצוינת אך אכזבה על ידי המנוע שלה שהיה מכוון למהירות ולא לאריכות ימים.

ב-1947 הוא הצטרף לצוות הפורמולה 1 של מרצדס בנץ, ונשאר איתם עד 1955 וזכה בשלושה תארים רצופים בין 1954 ל-1956. עונת 1954 נתפסת לעתים קרובות כשנה הדומיננטית ביותר בקריירה שלו, עם 13 ניצחונות מתוך 18 מירוצים. הוא רץ כמספר 7 מכיוון שארוסתו פטרישיה סוואן הייתה הבעלים של מכונית מירוץ בעלת שבע מזל (שבע נחשב למספר חסר מזל). הוא המשיך למרוץ עד 1962, אם כי עם פחות הצלחה; ההופעה התחרותית האחרונה שלו הייתה בהוקנהיים באפריל אותה שנה, נהגה בפורשה 718 RSK שנרשמה באופן פרטי במירוץ פורמולה 2 גרמני.

אלוף העולם בפורמולה 1

סטירלינג מוס הוא נהג מרוצים בריטי בדימוס שהיה הנהג הראשון שזכה בשלושה תארי אליפות עולם בפורמולה 1, בשנת 1955. הוא מכונה "שועל הכסף" על שיערו הלבן והמיוחד.

בשנת 1956 הוא זכה בגביע הזהב הבינלאומי באולטון פארק בנהיגה במרצדס בנץ W196 R F1. בשנה שלאחר מכן, הוא הפך לנהג היחיד אי פעם שזכה בכתר המשולש של הספורט המוטורי - 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500 ואליפות העולם בפורמולה 1 - תוך שנה אחת, הישג שלא הושווה מאז. בשנת 1957, הוא התרסק בעץ במהלך מירוץ בגודווד וסבל מפציעות ראש מסכנות חיים. ניצחונו האחרון היה ב-1961, אז ניצח לבדו בלה-מאן; נהיגה משותפת עם דן גורני לאחר מכן.

שועל הכסף

בשנת 1956 הוא זכה בגביע הזהב הבינלאומי באולטון פארק בנהיגה במרצדס בנץ W196 R F1. בשנה שלאחר מכן, הוא הפך לנהג היחיד אי פעם שזכה בכתר המשולש של הספורט המוטורי - 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500 ואליפות העולם בפורמולה 1 - תוך שנה אחת, הישג שלא הושווה מאז.

זוכה גביע זהב בינלאומי

בשנת 1956, הוא זכה בגביע הזהב הבינלאומי באולטון פארק בנהיגה במרצדס בנץ W196 R F1.

בשנה שלאחר מכן, מוס הפך לנהג היחיד אי פעם שזכה בכתר המשולש של הספורט המוטורי - 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500 ואליפות העולם בפורמולה 1 - תוך שנה אחת, הישג שלא הושווה מאז. בשנת 1957, הוא התרסק בעץ במהלך מירוץ בגודווד וסבל מפציעות ראש מסכנות חיים.

זוכה כתר משולש

סטירלינג מוס הוא נהג מרוצים בריטי בדימוס, שבשנת 1955 הפך לנהג הראשון שזוכה בשלושה תארי אליפות עולם בפורמולה 1. הוא זכה לכינוי "שועל הכסף" על שיערו הלבן והמיוחד.

בשנת 1956 הוא זכה בגביע הזהב הבינלאומי באולטון פארק בנהיגה במרצדס בנץ W196 R F1. בשנה שלאחר מכן, הוא הפך לנהג היחיד אי פעם שזכה בכתר המשולש של הספורט המוטורי - 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500 ואליפות העולם בפורמולה 1 - תוך שנה אחת, הישג שלא הושווה מאז. בשנת 1957, הוא התרסק בעץ במהלך מירוץ בגודווד וסבל מפציעות ראש מסכנות חיים. ניצחונו האחרון היה ב-1961, אז ניצח לבדו בלה-מאן; נהיגה משותפת עם דן גורני לאחר מכן.

התרסקות בברנדס האטץ'

ההתרסקות בברנדס האטץ' התרחשה בנובמבר 1962. זה היה המירוץ האחרון בקריירה שלו. בסוף ההקפה הוא הוביל ונאלץ להאט למכונית איטית יותר. המכונית של סטירלינג איבדה שליטה על חלקת כביש לחה והתנגשה בגדה. המכונית החזיקה יחד אבל הוא סבל מפגיעות ראש חמורות ומעולם לא התאושש לחלוטין לפני שמת ב-1993 בגיל 70.